Monday, January 30, 2012

De nieuwste filmsoort

in mijn arsenaal is Agfaphoto professional APX 100 zwartwitfilm. Ik liep vandaag tegen een exemplaar van 36 opnames aan voor het zachte prijsje van € 1,00, wat mij betreft een prima prijs voor een testrol. Ik heb wel meer film te testen, ik heb recent een serie 120 film besteld waarmee ik nog niet eerder heb geschoten. Het is deze keer vooral Kodak film die ik wil testen, ik ben heel benieuwd naar de prestaties van hun nieuwe Portra 160 film. Naast Portra 160 heb ik ook wat Portra 800 aangeschaft, net als wat Portra 400 voor 35mm camera's. Ook heb ik de hand weten te leggen op een voorraadje Velvia 50 in 120 formaat. Ik kende Velvia 50 al van 35mm, wat mij betreft één van de topfilms van Fuji. Nu kunnen ook mijn Pentax 6x7 en 67II hiermee geladen worden.

Daarnaast heb ik de afgelopen dagen eindelijk weer eens tijd gehad om wat films te scannen. Als eerste een serie opnames gemaakt tijdens mijn recente reisje naar de Bodensee. Deze hadden jullie nog van me tegoed.

Marktplatz, Memmingen

Colourful character

Traubgasse, Memmingen

No comments:

Post a Comment