Sunday, October 20, 2013

De herfst

met al zijn pracht en praal blijft voor mij mijn favoriete jaargetijde. In deze tijd ben ik altijd wel voor een fototochtje te porren, zeker als het doel van dat tochtje het vastleggen van paddenstoeltjes is.

                                          (foto Käthe Stubert)

Deze tocht wilde ik wat spelen met scherptediepte en daarvoor een Carl Zeiss Planar T* 50mm f/1.4 vol open gebruiken. Carl Zeiss objectieven hebben wat mij betreft altijd al een instant coolness en dit exemplaar, gekoppeld aan mijn Canon EOS-1D Mark II, maakt wat mij betreft die reputatie waar. Oordeel zelf zou ik zeggen! :-)

























Locatie: 's-Graveland
Camera: Canon EOS-1D Mark II
Objectief: Carl Zeiss Planar T* 50mm f/1.4

2 comments:

  1. Wauw, u bent goed bezig geweest. Leuk om zoveel foto's met paddenstoelen te zien. De geringe scherptediepte en instant coolness werken erg goed hier.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank u! Het is ook verbluffend hoe dichtbij men kan komen met de 1.4/50. Ik vraag me af of ik met de Nikkor 85mm f/1.8 (die ik mee wilde nemen maar vanwege ruimtegebrek thuis liet) vergelijkbare foto's zou hebben kunnen maken...

      Delete