Monday, December 16, 2013

Een Spotmatic

camera blijft puur genieten. Toegegeven, de Spotmatics zijn niet de modernste camera's en objectieven wisselen kost wat meer tijd door de schroefvatting maar wat zijn deze camera's een plezier om te gebruiken.

Naardermeer

Eind november was er zo'n dag die echt schreeuwt om het maken van foto's, ik heb toen een Asahi Pentax SP 1000 meegenomen en ben richting Naardermeer gegaan voor wat fotootjes.




Locatie: Naardermeer
Camera: Pentax SP 1000
Objectieven: Carl Zeiss Planar T* 50mm f/1.4 ZS en Carl Zeiss Distagon T* 25mm f/2.8 ZS
Film: Kodak Professional Elite Chrome 100
Scanner: Nikon LS-5000ED

Ramstein

Begin deze maand heb ik ook weer eens tijd gehad om wat aan de luchtvaartfotografie te doen. Onderstaand is een kleine impressie van een dagje Ramstein.










Locatie: Ramstein Air Base
Camera: Canon EOS-1V
Objectieven: Canon EF 400mm f/5.6L USM en Canon EF 70-200mm f/2.8L USM
Films: Agfaphoto CT Precisa 100 en Kodak Professional Elite Chrome 100 
Scanner: Nikon LS-5000ED

2 comments:

  1. Heel goed om te zien dat u de laatste tijd weer wat meer aan fotografie toe komt. In dit geval vind ik vooral de foto's van het Naardermeer erg mooi, dat blauw en dat groen, heerlijk. Ik ga graag een keertje met u mee, wanneer zich de gelegenheid voordoet!

    ReplyDelete
  2. Dank u, u bent van harte uitgenodigd! Ik zal een seintje geven als ik die kant weer op ga.

    Ook dienen wij het Brussel plan nog eens uit te voeren, dat staat ook nog op de agenda.

    ReplyDelete