Thursday, February 13, 2014

Big cats

pinguïns en regen, zou zou je de ervaringen van afgelopen vrijdag wel mogen noemen.



Vrijdag 7 februari had ik het geluk via Canon Professional Services (CPS) een lezing van Jonathan en Angela Scott, beter bekend als The Big Cat People, te mogen bijwonen. Een interessante lezing met leuke inzichten en zeer fraai beeldmateriaal. Bij deze twee mensen is de foto een direct resultaat van het goed, zelfs intiem kennen van je onderwerp, het goed kennen van je omgeving, het goed kennen van je apparatuur en een haast natuurlijk oog voor compositie en detail. Tel daarbij op de adembenemende schoonheid van de Afrikaanse natuur en de wilde dieren die zich daarin ophouden en je krijgt vanzelf een beeld bij de presentatie.

Ik was samen met fotovriend Joeri van Veen afgereisd naar Burgers' Zoo om deze lezing bij te wonen. Inbegrepen bij dit evenement was toegang tot het hele complex van de zoo, in potentie een broedplaats voor fraaie fotografie. Het slechte weer maakte er uiteindelijk niets van waar, de enige dieren die nog enige lol leken te beleven aan de regen waren de lokale pinguïns. Ziehier een impressie van een uiteindelijk zeer Nederlandse beeldsafari...





Locatie: Burgers' Zoo, Arnhem
Camera: Canon EOS-1D Mark II
Objectief: Canon EF 400mm f/5.6L USM

2 comments:

  1. Zeer goed dat u uw camera nog uit de tas heeft genomen. Vooral de derde foto vind ik erg leuk. Zoals gebruikelijk deed ik weer niets met mijn camera. Maar de lezing was inderdaad nog best inspirerend, en een ideetje voor dierentuinfotografie vatte post in mijn hoofd. Het was een leuke dag, dank voor de uitnodiging!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dank u en graag gedaan. Leuk dat er ook bij u ideetjes zijn ontstaan, snel uitvoeren!

      Delete