Sunday, January 26, 2014

Om de spieren

los te gooien toog ik eerder deze maand naar onze nationale luchthaven om een vrij zeldzame Northrop Grumman E-11A op de gevoelige plaat vast te leggen. Het was de hele dag grijs en grauw maar aan het einde van de middag brak toch heel even de laagstaande zon door, de kans gevend wat te experimenteren met de lage stand van de zon en taxiënde vliegtuigen.






Locatie: Schiphol
Camera: Canon EOS-1D Mark II
Objectieven: Canon EF 70-200mm f/2.8L USM en Canon EF 400mm f/5.6L USM

Naast de bovenstaande foto's heb ik ook nog wat foto's geschoten met mijn trouwe Pentax LX in het kader van het Pentax project. De bewuste film is echter nog niet volgeschoten dus ik zal nog even geduld moeten hebben voordat ik de resultaten hiervan in handen heb.

2 comments:

  1. Die eerste foto is ook mooi, met dat gedempte licht. Al blijft de tweede mijn favoriet, ondanks de zonsondergang. Mooi indrukwekkend silhouet door de zon beschenen en de lampen maken het beeld voor mij af.

    ReplyDelete
  2. De eerste foto was de reden voor het bezoek, de E-11A. Gezien het weer ben ik zeer tevreden met deze foto. Van de opnames tegen de ondergaande zon in is nummer twee, de Boeing 747, ook mijn favoriet. Deze heeft een inmiddels klassiek silhouet dat op deze foto zeer herkenbaar is.

    ReplyDelete