Sunday, August 23, 2015

McKeown's?

"Nooit van gehoord!" zou mijn reactie zijn geweest als je mij vorig jaar zou hebben gevraagd wat McKeown's was. Inmiddels weet ik beter...

1.248 pagina's

McKeowns, of voluit McKeown's price guide to antique & classic camera's, is een perfect naslagwerk voor de serieuze cameraverzamelaar. Jarenlang het standaardwerk als het ging om een beschrijving, foto en de waarde van zo'n beetje elke camera ooit gemaakt. De jongens van de Film Photography Podcast hielden een review van dit boek, dat was voor mij de eerste keer dat ik van McKeown's hoorde.



De meest recente publicatie is de twaalfde editie (2005-2006), gepubliceerd in 2004. Deze uitgave bevat 1.248 pagina's en is gevuld met meer dan 40.000 camera's en meer dan 10.000 foto's. Ideaal voor wie niet afhankelijk wil zijn van het internet, al zijn de prijzen niet meer zo nauwkeurig als toen dit boek net uitkwam.



Vuistdik

McKeown's is geen pocketuitgave. Vuistdik en in A4 formaat is dit een forse aanvulling van iedere boekenverzameling. McKeown's werd uitgegeven in een hardcover en softcover editie, ik had begin dit jaar het geluk een gloednieuw exemplaar van de softcover editie te kunnen bemachtigen via de schrijvers van dit boek, James M. McKeown en Joan C. McKeown. Tijdens het schrijven van dit weblog kwam ik er achter dat de site waar dit boek te bestellen is uit de lucht lijkt te zijn. Er zijn echter nog aanbieders zat die dit boek aanbieden, een snelle Google zoekopdracht geeft meer dan genoeg resultaten.

De toekomst van McKeown's

Gelukkig was de twaalfde editie niet de laatste editie van McKeowns. James en Joan werken nu aan een vierdelige serie, McKeown's camera encyclopedia & price guide. De geschatte hoeveelheid pagina's ligt tussen de 4.000 en 5.000 oftewel vier keer de huidige grootte. Deze editie zal worden uitgebracht in boekvorm en ook online worden aangeboden. Er wordt ook gewerkt aan online updates na publicatie. Deze serie boeken is nu nog niet te bestellen maar dit is iets dat ik in de gaten blijf houden.

No comments:

Post a Comment