Wednesday, August 24, 2011

Ik ben nog niet terug

van een reis naar de Bodensee regio (resultaat: 19 rollen 135 en 4 rollen 120) of het volgende snoepje dient zich al aan:

Pentax 67II

Na de uitermate goed bevallende Pentax 6x7 MLU ben ik gezwicht voor het allerlaatste model uit de 6x7 serie, de Pentax 67II. Dit model uit 1998 is het meest uitgebreide model. Met reeds een drietal objectieven in mijn bezit (de 90mm, 105mm en 135mm macro) kan ik alvast uit de voeten. Op mijn wenslijst staan nog een 45 of 55mm groothoek en een teleobjectief. Recent heb ik wat extra 120 film besteld dus deze camera kan direct aan de tand gevoeld gaan worden.

Anders was het gesteld met mijn voorraad 135 film. Ik refereerde al even naar de reis naar de Bodensee, aldaar heb ik het merendeel van mijn 35mm diapositieffilms verschoten. Ik had aan het einde van de reis alleen nog een klein voorraadje zwartwit. Ik heb ter plekke echter mijn voorraad 135 films wel kunnen aanvullen met 23 rollen negatieffilm. Een van de lokale drogisterijketens biedt namelijk onder hun eigen label Fujifilm aan voor omgerekend ongeveer één euro per rol. Ik kon in twee filialen van deze keten mijn slag slaan en heb zo 23 films verworven: Een combinatie van 200 en 400 ASA film in 24 en 36 opnames.

Binnenkort dus op dit weblog naast de beelden van de Bodensee ook snel de eerste beelden van de Pentax 67II én de eerste resultaten van de goedkoop verkregen negatieffilm!

No comments:

Post a Comment