Sunday, July 4, 2010

Binnenkort

weer eens lekker aan de slag met een klassieke camera, dit keer met een wel heel speciaal objectief.

Canon AV-1 with EF 35-70mm f/4.0 AF lens

De camera is een Canon AV-1, een makkelijk te bedienen all-rounder geïntroduceerd in 1979 met een lichtmeter op basis van de diafragmainstellingen. Het objectief is een Canon FD 35-70mm f/4.0 AF, één van de eerste autofocus objectieven. Geïntroduceerd in 1981 was dit het eerste objectief van Canon dat speciaal voor een spiegelreflex camera was ontworpen. Het mooie van dit objectief is dat het op alle camera's die zijn voorzien van een FD bajonet werkt, de camera hoeft er niet speciaal voor te zijn aangepast. Uiteraard heeft dit objectief niet de autofocus snelheid die je van een huidige camera verwacht maar de autofocus is wel zeer accuraat. Er is voor volgende week een fotoshoot gepland op de Veluwe, ik denk dat ik deze combinatie dan eens aan de tand ga voelen.

2 comments:

  1. Een erg leuke combinatie (het objectief had u mij al eerder laten zien, een heel tof apparaat), ik ben dan ook zeer benieuwd naar uw bevindingen en, vooral, de foto's van de Veluwe!

    ReplyDelete
  2. Dank u! Ik heb inmiddels een vers setje batterijen in het objectief geplaatst (het werkt op 2 AA batterijen) en ik heb een stapeltje film klaarliggen, ik ben er klaar voor!

    ReplyDelete