Friday, July 16, 2010

De filmrolletjes

die ik afgelopen zaterdag en maandag had volgeschoten lagen vandaag voor me klaar bij foto Autofocus in Bussum. Een drietal observaties:

1. Wow, wat is het gaaf om dit op een groot scherm te zien! Meestal neem ik niet de moeite om mijn apparatuur op te zetten en de dia's daadwerkelijk te projecteren. Nu ik dit weer eens gedaan heb viel het me op hoe levensecht de foto's zijn, de scans op de pc monitor doen hieraan eigenlijk geen recht.

2. Ik heb beide diafilms nu eens laten ontwikkelen én inramen. Ik ben onder de indruk van de kwaliteit van de raampjes en het inramen zelf: Geen krassen, half verknipte dia's, vingerafdrukken etc.. Dit ga ik vaker laten doen.

3. Hoewel het AF objectief dat ik in deze twee sessies heb gebruikt niet zo snel is als de huidige AF objectieven is het een prachtig stukje optische techniek, ik ben zeer te spreken over de scherpte van de hiermee gemaakte opnamen.

En ja, belofte maakt schuld: Bij deze een drietal foto's van de afgelopen twee sessies.

Signpost at Blaricum

Trees at the Veluwe forest

A path into the Veluwe forest

No comments:

Post a Comment