Sunday, February 19, 2012

De voorbereidingen voor

het Pentax project zijn inmiddels in volle gang. Gisteravond heb ik deze twee schitterende camera's mogen ontvangen. Ik heb ze te leen uit de collectie van een bevriende cameraverzamelaar, hij heeft deze camera's speciaal voor het project beschikbaar gesteld.

Asahi Pentax S1a

Deze Pentax S1a heeft geen ingebouwde lichtmeter. Speciaal voor fotografen die toch een lichtmeter voor hun S1a wilden hebben heeft Pentax een aparte lichtmeter ontwikkeld die bovenop de camera geplaatst kon worden. Deze S1a is van dit model lichtmeter voorzien.

Asahi Pentax Spotmatic II

Ook mag ik deze Spotmatic II gebruiken. Dit model is net wat uitgebreider dan mijn eigen SP 1000, de Spotmatic II heeft de beschikking over een vaste flitseraansluiting op de body en een zelfontspanner ingebouwd.

In het Pentax project probeer ik met zoveel mogelijk verschillende Pentax 35mm en middenformaat spiegelreflexcamera's foto's te schieten waarna de beste foto's uiteindelijk in een boek gebundeld gaan worden.

No comments:

Post a Comment